Verkoopprocedure

Je hebt een woning in Appelgaard op het oog. Welke stappen moet je doorlopen om jouw keuze kenbaar te maken? We leggen je hieronder graag uit hoe de verkoop in zijn werk gaat.

1. Voorinschrijving (mei 2025) – Geef je voorkeuren aan ons door

De website is geüpdatet met de presentatie van drie verschillende woningtypes. Naast de unieke eigenschappen zijn nu ook de eerste impressies beschikbaar, staan de sfeerplattegronden live en presenteren we de indicatieprijzen. Jouw voorkeur telt! We nodigen je uit om jouw voorkeur voor een woningtype door te geven. Wanneer je nu jouw voorkeur doorgeeft, heb je bij toewijzing een streepje voor. Let op: je kunt slechts één keuze maken, dus kies zorgvuldig! Inschrijven voor de voorinschrijving kan tot zondag 25 mei 2025, 23.59 uur.

Handig om te weten – Ben je op de hoogte van je huidige financiële situatie? Maak een afspraak met een hypotheekadviseur en laat voor inschrijving een financiële haalbaarheidscheck uitvoeren. Zo kom je niet voor verrassingen te staan als je een woning toegewezen krijgt. Neem hiervoor contact op met Keijzerwaard, de financieel adviseur van Appelgaard.

2. Start verkoop (juni 2025) – Oriënteer je op de website

Zodra de verkoop start, naar verwachting in juni 2025, vind je op de website alle informatie om jouw favoriete bouwnummer(s) te kiezen. Verdiep je in de verkoopdocumentatie, zoals de verkooptekeningen, brochure en technische omschrijving. Op de woningzoeker vind je ook een duidelijk overzicht van de verschillende woningen en de kenmerken hiervan.

Zo kom je alles te weten over de woningen in Appelgaard. Heb je nog vragen? Het verkoopteam van Appelgaard staat iedere werkdag voor je klaar om al jouw vragen te beantwoorden. Neem hiervoor contact op met 1 van de verkoopadviseurs. Na de start van de verkoop heb je de tijd om de documentatie goed door te nemen en je in te schrijven voor de woning van jouw voorkeur. 

3. Inschrijven

Via het inschrijfformulier op de website kun je je online inschrijven op jouw voorkeurswoning(en).

Inschrijven kan alleen online door tijdig, op het digitale inschrijfformulier je voorkeur voor één of meerdere bouwnummers aan te geven. De ingevulde informatie zal strikt vertrouwelijk behandeld worden. Je ontvangt online een bevestiging van je inschrijving. Het inschrijfformulier is persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Er is maar één inschrijving per huishouden toegestaan. Bij meerdere inschrijvingen wordt alleen de laatste inschrijving meegenomen in de toewijzing.

4. De toewijzing

Nadat de inschrijftermijn is gesloten, vindt er een toewijzing plaats door Heijmans om te bepalen wie welke woning aangewezen krijgt. Dit gebeurt op basis van de op het inschrijfformulier verstrekte informatie. De toewijzing vindt plaats op basis van het bouwnummer van je eerste voorkeur. De kandidaten die na de toewijzing op de reservelijst komen te staan, kunnen worden toegewezen door Heijmans wanneer er een woning vrij komt.

Heb je een woning van jouw voorkeur toegewezen gekregen? Dan nemen we contact met je op en bevestigen wij de optie op de toegewezen woning. Ook maken wij een afspraak met je voor een eerste gesprek.

Heb je, ondanks je tijdige inschrijving, geen woning toegewezen gekregen? Dan sta je automatisch op de reservelijst. Inschrijfformulieren die na de sluiting van de inschrijftermijn binnenkomen, worden niet meegenomen in de toewijzing. Deze worden automatisch aan de reservelijst toegevoegd, ná de inschrijvers die het inschrijfformulier wél op tijd hebben ingediend, maar geen woning toegewezen hebben gekregen.

5. Gesprek met het verkoopteam

Tijdens het eerste gesprek nemen we het project en de woning met je door, bekijken de mogelijkheden voor de woning en nemen we je mee in de planning en de te nemen stappen in het verkoopproces. Ben je na afloop van het optiegesprek nog steeds enthousiast, dan plan je een vervolgafspraak in, het koopgesprek. In de tussentijd heb jij bedenktijd om de zaken voor jezelf op een rij te zetten en een besluit te kunnen nemen. Denk in deze periode ook goed na over de meerwerkopties die je wenst, zodat we deze in de koop-/aannemingsovereenkomst op kunnen nemen.

6. De aankoop

Heb je besloten de woning aan te kopen, dan kan het koopgesprek doorgaan! Tijdens deze afspraak wordt de koop-/aannemingsovereenkomst doorgenomen en uitgelegd en worden eventuele vragen nog beantwoord. Als alles duidelijk is, dan zet je je handtekening en is de woning van jou!

Na het tekenen van de koop-/aannemingsovereenkomst zal onze kopersbegeleider contact met je opnemen voor een afspraak over het verdere meer- en minderwerk en uitleg over de showrooms. Ook kan je met de getekende overeenkomst aan de slag met het afronden van je financiering.